۱۰ واژه‌ای که نباید در رزومه‌تان بنویسید

اغلب اوقات تکرار زیاد هر چیزی باعث از بین رفتن تأثیر آن در عمل می‌شود. کلیشه‌ها مثال بسیار روشنی از این موضوع هستند. رزومه نوشتن هم از این امر مستثنا نیست و به‌تر است برخی واژه‌ها را که همه در رزومه‌های‌شان از آن‌ها استفاده می‌کنند را از رزومه‌مان حذف کنیم. چرا؟ برای این‌که خودمان را در انجام کار متفاوت از دیگران نشان دهیم و نه خودمان را! حواس‌مان باشد برای کارفرمای احتمالی این‌که چه کاری می‌توانیم انجام دهیم مهم است؛ نه این‌که چه کسی هستیم!

بنابراین لطفا ۱۰ واژه‌ی زیر را که طبق تحلیل‌های LinkedIn در رزومه‌های ام‌سال بسیار تکرار شده‌اند، از رزومه‌تان حذف کنید:

  1. تجربه‌ی گسترده
  2. نوآور و خلاق
  3. باانگیزه
  4. نتیجه‌گرا
  5. پویا
  6. ثبت‌کننده‌ی کلیه‌ی سوابق
  7. دارای مهارت کار گروهی
  8. سریع
  9. دارای توانایی حل مسئله
  10. کارآفرین

منبع

دوست داشتم!
۳
ـ این‌جا دفترچه‌ی یادداشت‌ آن‌لاین یک جوان (!؟) سابقِ حالا ۴۰ ساله است که بعد از خواندن یک رشته‌ی مهندسی، پاسخ سؤال‌های بی پایان‌ش در زمینه‌ی بنیادهای زندگی را در علمی به‌نام «مدیریت» کشف کرد! جوانی که مدیریت را علم می‌داند و می‌خواهد علاقه‌ی شدیدش به این علم را با دیگران هم تقسیم کند!
علی نعمتی شهاب
Latest posts by علی نعمتی شهاب (see all)
علی نعمتی شهاب

5 دیدگاه برای «۱۰ واژه‌ای که نباید در رزومه‌تان بنویسید»

  1. محمد جان جمله‌ی خودت درست جواب سؤال‌ات است. بله؛ برای کارفرما مهم است که شما چه تجربیاتی داشتید. البته خوب باید به شرایط توجه کرد. شاید یک جوان تازه فارغ‌التحصیل یک جورهایی مجبور باشد که بیش‌تر مهارت‌های‌اش را بنویسد.

  2. آقای نعمتی من هم مثل صندوقک با چند تا از این موارد مشکل دارم. آیا باید برای همه چیز ثابت کرد که تجربه‌اش را داشته‌ایم؟ مثلاً کسی که تازه فارغ‌التحصیل است فقط باید سابقه‌ی تحصیلی‌اش را بنویسد؟ یعنی صرفاً بر اساس رشته و محل تحصیل و معدل باید استخدام شود؟ مثلاً بلد بودن برنامه‌نویسی با جاوا دقیقاً چه تفاوتی با مهارت کار گروهی دارد؟

  3. شما چطور تشخیص می‌دهید که مهارت کار تیمی دارید؟ بله. خیلی خوبه که انسان چنین مهارتی داشته باشه؛ ولی مسئله‌ی اساسی اینه که شما چطور در خودتون این را تشخیص می‌دهید!؟

  4. مورد هفت رو دلیلش رو نمی فهمم. به نظر من این میتونه مثبت باشه که کسی دارای چنین توانایی باشه. و ذکرش در رزومه شاید به معنای این باشه که در کارهای گروهی قبلا شرکت داشته و موفق باوده‏ البته شاید بتوان بجای آن همکاری در انجام پروژه‌های گروهی رو گذاشت که بهتره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *