گزارش روندهای فناوری سال ۲۰۱۱ دیلویت

شرکت معظم مشاوره‌ی دیلویت اخیرا گزارش روندهای فناوری سال ۲۰۱۱ را منتشر کرد که البته کاملا بر روی فناوری اطلاعات تمرکز دارد. راجع به خود این گزارش خیلی نمی‌خواهم صحبت کنم و توصیه می‌کنم خودتان ببینیدش؛ فقط این‌جا مصاحبه‌ی جذابی از مدیر ارشد فناوری (CTO) دیلویت دیدم که روی دو نکته‌ی بسیار جالبِ این گزارش تأکید کرده:

  1. ما بیش از ۳۰ سال است که داریم فرایندها و رویه‌های کاری‌مان را برای انجام کارهایی که نیاز داریم، خودکار می‌‌کنیم؛ اما امروز زمان آن رسیده که اطلاعات را خودکار سازیم تا نیازهای اطلاعاتی‌مان را به‌دست بیاوریم.
  2. به کمک فناوری، این روزها مدل جدیدی از کسب و کار هم به‌وجود آمده: کسب و کار به کارکنان (Business to Employee) که در آن سازمان، می‌تواند متخصصان مورد نیاز خود را بیابد یا مسئله‌ای را به صورت عمومی در سازمان مطرح سازد تا افراد متفکر بیش‌تری در حل آن مشارکت کنند.

دومی بسیار بسیار جالب است!

پ.ن. طبعا این گزارشِ ۶۸ صفحه‌ای که خودم هم هنوز نخوانده‌ام‌اش، جایگزین پست مقاله‌ی هفته است! 😉

دوست داشتم!
۰
ـ این‌جا دفترچه‌ی یادداشت‌ آن‌لاین یک جوان (!؟) سابقِ حالا ۴۰ ساله است که بعد از خواندن یک رشته‌ی مهندسی، پاسخ سؤال‌های بی پایان‌ش در زمینه‌ی بنیادهای زندگی را در علمی به‌نام «مدیریت» کشف کرد! جوانی که مدیریت را علم می‌داند و می‌خواهد علاقه‌ی شدیدش به این علم را با دیگران هم تقسیم کند!
علی نعمتی شهاب
Latest posts by علی نعمتی شهاب (see all)
علی نعمتی شهاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *