معرفی ابزار (۱): Mind Mapper

از این به بعد هر از چند گاهی ابزارهای به درد بخوری را که برای کار مشاوره به ذهنم می‌رسد و استفاده می‌کنم، معرفی خواهم کرد. اولین ابزار، نرم‌افزاری است برای کار جالبی به نام ترسیم نقشه‌های ذهنی که امیر مهرانی کامل در موردش توضیح داده. به صورت خلاصه، نقشه‌ی ابزاری است سیستمی که به شما اجازه می‌دهد به افکار و ایده‌های خود نظم بدهید. نقشه‌ی ذهنی حول یک ایده‌ی مرکزی شکل می‌گیرد. مثال بارزش فرایند حل مسئله در حوزه‌ی مشاوره است. شما مسئله‌ای دارید که می‌خواهید حل‌اش کنید؛ ایده‌ها یا سناریوهای حل مسئله در اطراف این ایده‌ی مرکزی قرار می‌گیرند. یک کاربرد دیگرش در ثبت ایده‌ها در هنگام برگزاری جلسات توفان مغزی است. در هر حال ترسیم نقشه‌های ذهنی برای نظم‌دهی به افکارتان و تولید ایده‌ی جدید بسیار مجرب است!

برای ترسیم نقشه‌های ذهنی ابزارهای مختلفی وجود دارد؛ از ابزارهای آن‌لاین تا آف‌لاین. در سطح جهان و در ایران، شناخته شده‌ترین ابزار برای این کار نرم‌افزار Mindjet Mind Manager است. مایند منیجر نرم‌افزار بسیار خوبی است؛ اما یک ایراد اساسی دارد و آن هم عدم پتشیبانی از زبان فارسی است.

مدت‌ها دنبال راه‌حل این مشکل می‌گشتم تا این‌که این نرم‌افزار جایگزین را پیدا کردم. Mind Mapper حتا از مایند منیجر نرم‌افزار به‌تری است؛ کتابخانه‌ی بسیار کاملی از آیکون‌ها و نمودارهای مربوطه داره. از نظر گرافیکی به‌تر از مایند منیجره. می‌تونه خروجی به ورد و اکسل و پاورپوینت و … براتون درست کنه. مثلا یک کاربرد جالب‌اش اینه که شما در جلسه‌ی توفان فکری، ایده‌ها را ثبت کنید و بعد بلافاصله خروجی پاورپوینت‌اش را بگیرید و برای همه پرزنت کنید و باعث شوید دهان همه‌ی آن‌ها از تعجب باز شود! 🙂

نسخه‌ی کرک شده‌ی این نرم‌افزار عالی را از این‌جا با حجم حدود ۴۰ مگابایت به صورت مستقیم دانلود کنید.

دوست داشتم!
۲۶
ـ این‌جا دفترچه‌ی یادداشت‌ آن‌لاین یک جوان (!؟) سابقِ حالا ۴۰ ساله است که بعد از خواندن یک رشته‌ی مهندسی، پاسخ سؤال‌های بی پایان‌ش در زمینه‌ی بنیادهای زندگی را در علمی به‌نام «مدیریت» کشف کرد! جوانی که مدیریت را علم می‌داند و می‌خواهد علاقه‌ی شدیدش به این علم را با دیگران هم تقسیم کند!
علی نعمتی شهاب
Latest posts by علی نعمتی شهاب (see all)
علی نعمتی شهاب

6 دیدگاه برای «معرفی ابزار (۱): Mind Mapper»

  1. با سلام
    من کتاب نرم افزار Mindmapper 2012 را همراه با چند نرم افزار کاربردی مثل انمیشن و تصاویر سه بعدی در مایند مپر را نوشتم و با عنوان فرایند منطقی آموزش عرضه کردم و برنامه را هم با سریال میدم در صورت تمایل ۰۹۱۹۱۹۵۱۹۴۳ تماس بگیرید.
    این نرم افزار برای نوشتن کتاب مقاله
    یادگیری بهتر
    برنامه ریزی کارها
    تحقیقات سریع با استفاده از امکانات
    بهترین نرم افزار برای اساتید، دانش آموزان و دانشجویان است.
    نرم افزار خلاقیت
    طراحی الکترونیکی
    و سایر …

  2. سلام و خسته نیاشید
    بسیار باید جالب باشه اما این لینک کار نمیکنه.
    با تشکر

  3. بسیار اثربخش است… خودم تحت تاثیر قرار گرفت وقتی دیدم که برآیندهای یه جلسه توفان ذهنی (که معمولاً خیلی پراکنده و غیرمستند میشه) اینقدر منظم پرزنت میشه… برای جمع بندی نهایی فوق العاده هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *