دعوت به کنفرانس فردای شکست

شکست. واژه‌ی آشنای زندگی ما. سرنوشتی که بسیاری از ما برای همیشه‌ی زندگی‌مان آن را تصور می‌کنیم. نقطه‌ی پایان زندگی! خلاصه‌ی ادله‌ی اثبات شعار “نمی‌شود و نمی‌توانیم!”

نگاه انسان‌ها به ماهیت شکست و پیروزی و ارتباط میان آن‌ها با یکدیگر همیشه برای من جالب بوده است. نوشته‌های بسیاری در گزاره‌ها در این رابطه نوشته‌ام و در هر جایی که حضور داشته‌ام، تمام تلاش‌م این بوده که آدم‌ها را متوجه این تنها واقعیت موجود این دنیا بکنم که: “شکست یک نقطه است نه یک مسیر!” وقتی به این باور برسیم، آن‌وقت یک گام دیگر برای حرکت به سوی دنیای زیبای مطلوب و رؤیایی‌مان برداشته‌ایم. شکست می‌تواند نقطه‌ی پایان تصور شود و می‌تواند نقطه‌ی آغازی دوباره باشد. یکی از جملات بسیار دوست‌داشتنی زندگی من این است که: “زمین خوردن کاری نداره. همه زمین می‌خورند. بلند شدنه که هنره.” و این‌ دقیقا همان جایی است که اغلب آدم‌ها در آن درمی‌مانند …

بازگشتن از شکست آن‌چنان که فکر می‌کنیم کار سخت و عجیبی نیست. به قول پپ عزیز، هر مشکلی راه‌حلی دارد! یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهای زندگی برای من جستجوی راه‌حل‌های بحران شکست است. بخشی را خودم تجربه و کشف می‌کنم و بخش مهم‌تری را از تجربیات دیگران می‌آمورم. برای‌م نشستن پای سخن آدم‌های دردمند اما موفق، یکی از سالم‌ترین تفریحات موجود در این دنیا است!

حالا فرصت مجددی برای این هم‌نشینی فراهم شده است. این هفته پنجشنبه ۱۵ اسفند، کنفرانس فردای شکست به‌همت دوستان عزیز من در نوین‌افزار برگزار می‌شود. در این کنفرانس، ۵ کارآفرین برجسته و نام‌آشنا قرار است برای من تعریف کنند که در فردای روزی که بزرگ‌ترین شکست زندگی‌شان را خوردند، چه فکری کردند و چه کاری.

خوش‌حالم افتخار دوستی و آشنایی و همکاری نزدیک با دو نفر از این پنج نفر را دارم: رضا بهرامی‌نژاد دوست نازنین من که افتخار همکاری در پروژه‌ی کلاس پرنده را با او داشته و دارم و شاهین طبری عزیز بنیان‌گذار شرکت چارگون که این اواخر افتخار همکاری با ایشان را در پروژه‌ی “فردای بهتر” خیریه‌ی همگام داشتم.

و البته محمدرضا شعبانعلی را هم که همه‌ی ما می‌شناسیم و نشستن پای حرف‌های او تجربه‌ی لذت‌بخشی می‌تواند باشد.

پیشنهاد من، حضور در این کنفرانس برای آموختن از تجارب شکست چند نفر از بزرگ‌ترین آدم‌های این کشور است. آدم‌هایی که به‌جای این‌که “بگذارند و بروند”، ماندن و جنگیدن برای ساختن دنیایی به‌تر برای خودشان و دیگران را انتخاب کردند. فراموش هم نکنید که شرکت در چنین نشست‌هایی که با حضور حرفه‌ای‌ها برگزار می‌شوند، به‌جز یاد گرفتن منفعت بسیار بزرگ‌تری هم دارد: شبکه‌سازی!

منتظر دیدارتان در فردای شکست هستم. ثبت‌نام یادتان نرود!

دوست داشتم!
۵
ـ این‌جا دفترچه‌ی یادداشت‌ آن‌لاین یک جوان (!؟) سابقِ حالا ۴۰ ساله است که بعد از خواندن یک رشته‌ی مهندسی، پاسخ سؤال‌های بی پایان‌ش در زمینه‌ی بنیادهای زندگی را در علمی به‌نام «مدیریت» کشف کرد! جوانی که مدیریت را علم می‌داند و می‌خواهد علاقه‌ی شدیدش به این علم را با دیگران هم تقسیم کند!
علی نعمتی شهاب
Latest posts by علی نعمتی شهاب (see all)
علی نعمتی شهاب

2 دیدگاه برای «دعوت به کنفرانس فردای شکست»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *