سه پیشنهاد جذاب برای یادگیری بیش‌تر در روزهای پاییزی

روزهای سرد پاییزی، دیگر کم‌کم در حال رسیدن هستند. پاییز یادآوری فصل شروع دوباره‌ی درس و کلاس است. سال‌ها اول مهر، با شور و اشتیاق دیدار دوستان و البته کمی هم یاد گرفتن سر کلاس‌ مدرسه و دانشگاه حاضر می‌شدیم. و البته این‌که چند سالی است از فضای تحصیل فاصله گرفته‌ایم باعث نمی‌شود که یادگیری و آموزش را فراموش کنیم. در هر حرفه‌ای که هستیم برای به‌روز ماندن و کسب مزیت‌های رقابتی بیش‌تر در بازار کار.  بر این اساس در این پست قصد دارم سه پیشنهاد جذاب برای یادگیری بیش‌تر در حوزه‌های مرتبط با گزاره‌ها را به خوانندگان عزیز این‌جا تقدیم کنم:

اول ـ وقتی می‌خواهیم رشته‌‌ی تخصصی را برای تحصیل یا به‌عنوان شغل‌مان انتخاب کنیم، مهم‌ترین ریسک و دغدغه‌مان این است که آیا برای من می‌ارزد، تمام عمرم را صرف این تخصص بکنم؟ برای موفقیت در این رشته باید چه کارهایی انجام بدهم؟ چطور می‌توانم هزار راه رفته‌ی دیگران را تکرار نکنم و در مسیر حرکت‌م، سریع‌تر به موفقیت برسم؟ این‌ها و سؤالاتی شبیه‌شان، همه سؤالاتی است که شاید پاسخ به آن‌ها بتواند زندگی ما را برای همیشه متحول سازد. همیشه فکر می‌کرده‌‌ام چه خوب است افرادی مثل من که چند سالی تجربه‌ی کاری دارند، تجربیات خودشان را برای دوستان جوان‌تر و حتا هم‌سن و سال و بزرگ‌ترشان مستند کنند. این نکته در ذهنم بود تا این اواخر با کتاب “کلید موفقیت در رشته کامپیوتر را فشار دهید” نوشته‌ی آقای حامد تکمیل آشنا شدم. در این کتاب آقای تکمیل به بررسی مسائل مرتبط با زندگی حرفه‌ای و شغلی مهندسان رایانه و به‌صورت کلی کسانی که دوست دارند در این حوزه فعالیت کنند پرداخته‌اند. کتاب نثر خوبی دارد و از آن مهم‌تر این‌که گستردگی مطالب آن قابل توجه است و به حوزه‌هایی توجه کرده که در نگاه اول خیلی شاید ارتباط آن‌ها با زندگی شغلی یک متخصص رایانه روشن نباشد. برای شب‌های طولانی پاییز همراه خوبی خواهید داشت!

دوم ـ برندینگ یکی از اصول پایه‌ای موفقیت کسب و کارها و البته افراد حرفه‌ای است. برند، تصویری ذهنی و تجربه‌ای است که مشتری شما در مواجهه با محصولات و خدمات شما به‌دست می‌آورد. برند، تنها منحصر به لوگوی شما نیست و عناصر بسیار زیادی دارد. برندسازی هم خود شاخه‌ای علمی است که زیرمجموعه‌ی مباحث بازاریابی قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین مباحث مربوط به برندسازی هم انتخاب نام برند شما است که در موفقیت شما بسیار اثرگذار خواهد بود. اخیرا متوجه شدم که آقای حمید توکلی نویسنده‌ی وبلاگ “نامی‌نیک” قصد دارند کارگاهی ر روز ۱۰ آبان را با عنوان “۳۰ نکته در انتخاب نام برند” برگزار کنند که پیشنهاد می‌کنم در صورت علاقه، در آن شرکت کنید.

سوم ـ بورس یکی از جذاب‌ترین و پول‌سازترین بازارهای اقتصادی کشور است که همیشه دوست داشته‌ام از ساز و کار و شیوه‌ی فعالیت در آن سردربیاورم که البته نشده است! سرمایه‌گذاری در بورس، راه و روش خاص خودش را دارد که خوشبختانه قابل یادگیری است. 🙂 من برای آشنایی با این راه و روش‌ها، روز ۱۷ آبان در سمینار آموزشی “بورس؛ برنده‌ها و بازنده‌ها” که توسط دوستان همکارم در پورتال خبری دماسنج با همکاری کارگزاری بورس ایران و مرکز مدیریت مالی آریانا برگزار خواهد شد، شرکت خواهم کرد. امیدوارم آن‌جا ببینم‌تان!

پ.ن. گزاره‌ها از اطلاع‌رسانی فعالیت‌های تخصصی شما و حمایت از آن‌ها استقبال می‌کند. برای اطلاع از شرایط با من تماس بگیرید.

دوست داشتم!
۹
ـ این‌جا دفترچه‌ی یادداشت‌ آن‌لاین یک جوان (!؟) سابقِ حالا ۴۰ ساله است که بعد از خواندن یک رشته‌ی مهندسی، پاسخ سؤال‌های بی پایان‌ش در زمینه‌ی بنیادهای زندگی را در علمی به‌نام «مدیریت» کشف کرد! جوانی که مدیریت را علم می‌داند و می‌خواهد علاقه‌ی شدیدش به این علم را با دیگران هم تقسیم کند!
علی نعمتی شهاب
Latest posts by علی نعمتی شهاب (see all)
علی نعمتی شهاب

10 دیدگاه برای «سه پیشنهاد جذاب برای یادگیری بیش‌تر در روزهای پاییزی»

  1. سلام بر جناب آقای مهندس قطبی عزیز. بسیار خوشحال می‌شوم که مجددا در خدمت‌تان باشم.

  2. به نام خدا و با سلام و احترام خدمت استاد عزیز جناب آقای نعمتی شهاب و تشکر از مطالب ارزنده ای که ارسال می نمایند. انشاء ا… در سمیناری که اشاره فرموده اید می بینمتان.

  3. دیدار با شما باید جالب و مفید باشه برای من … اونم به بهانه ی یک سمینار آموزشی بورس
    انشا الله در سمینارهای تخصصی تر بورس و تحلیل سهام ببینمتون 😉

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *