معرفی استارت‌آپ‌ها (۱): سرویس Fax2Email

اشاره: در راستای پرداختن به مباحث مربوط به توسعه‌ی کسب و کارهای کوچک، تصمیم‌ گرفتم که به معرفی استارت‌آپ‌های اینترنتی بپردازم. در این پست‌ها به مرور تجربیات‌م از کار کردن با این سرویس‌های اینترنتی خواهم پرداخت. بنابراین اگر استارت‌آپی دارید که می‌خواهید به دیگران معرفی‌ش کنید می‌توانید با من تماس بگیرید.

اولین استارت‌آپی که قصد دارم آن را معرفی بکنم، سرویس Fax2Email است. سرویسی جدید که برای پاسخ‌گویی به یک نیاز ساده اما حیاتی طراحی و ایجاد شده است: دریافت فکس! یکی از نیازهای اولیه‌ی هر کسب و کار کوچک و حتا هر یک از ما!

خوشبختانه یا متأسفانه هنوز برای بسیاری از ادارات و سازمان‌های ایرانی فکس یکی از ابزارهای ضروری است و ای‌میل جزو اختراعات آینده‌ی بشر! بارها و بارها شده که بعد از یک مصاحبه یا جلسه وقتی قرار بوده کارفرمای محترم برای ما مستنداتی را ارسال کنند، جز شماره‌ی فکس شرکت هیچ چیز دیگری را نمی‌پذیرفته‌اند. هر چه ما می‌گفتیم خوب شما فکس کنید ما باید دوباره اسکن کنیم؛ کسی به خرج‌ش نمی‌رفت که نمی‌رفت! از همه بامزه‌تر ماجرا آن‌جایی می‌شد که طرف فایل مثلا ورد فرمی که داشت را به ما نمی‌داد و همان فایل را پرینت می‌کرد و بعد فکس!

این اواخر که کار مشاوره‌ی مستقل را شروع کرده‌ام و دارم جدی‌تر پیش می‌برم‌ش با نیاز به داشتن یک شماره‌ی فکس بیش‌تر از پیش مواجه شده‌ام. قبلا شرکتی بود که مستندات به آن فکس شوند؛ اما حالا دیگر چنین امکانی وجود ندارد. بنابراین لازم است مثلا یک خط فاکس مثلا برای خانه بگیرم که آن هم با توجه به هزینه‌ها و این‌که روزها (و حتا شب‌ها ;)) خانه نیستم، راه‌کار مناسبی نیست.

سرویس Fax2Email برای همین به‌وجود آمده است. شما با عضویت در این سرویس می‌توانید با داشتن یک شماره‌ی اختصاصی، فکس‌های خودتان را به‌سرعت و با فرمت PDF روی ای‌میل شخصی‌تان دریافت کنید. چند نکته در مورد این سرویس برای من جالب بود:

۱- عضویت در این سرویس بسیار ساده است. شما فقط لازم است به این‌جا بروید و بعد از ثبت‌نام روی لینک فعال‌سازی حساب کاربری که به ای‌میل‌تان ارسال می‌شود کلیک کنید و تمام!

۲- می‌توانید این سرویس را تا یک هفته به‌صورت رایگان امتحان کنید.

۳- به هر فرد در این سرویس یک شماره‌ی اختصاصی داده می‌شود. بنابراین شماره‌ی فکس من با شما فرق دارد.

۴- سرعت ارسال فکس به ای‌میل بسیار بالاست. مثلا من برای امتحان از شرکت خودمان یک فایل را به شماره‌ام فکس کردم و ظرف یکی دو دقیقه ای‌میل مربوطه را دریافت کردم.

۵- کیفیت تصاویر فایل PDF دریافتی بسیار عالی است؛ برخلاف سیستم‌های فکس سنتی که پرینت گرفته شده را اصلن نمی‌شود خواند!

۶- دریافت فکس جدید برای شما SMS می‌شود.

۷- این سرویس همیشه و در هر ساعتی از شبانه‌روز برقرار است. بنابراین لازم نیست حتمن خودتان جایی کنار دستگاه فکس نشسته باشید تا فکس دریافت شود!

۸- هزینه‌ی این سرویس هم بسیار مناسب است و واقعن شاید اندازه‌ی پول خریدن نان مورد نیاز ماهانه‌مان (با احساب قیمت‌های جدید البته!) نباشد!

اما به‌نظرم اگر این سرویس چند امکان دیگر را هم داشته باشد می‌تواند بسیار به‌تر از اینی که الان هست (و بسیار هم عالی است) بشود:

ـ بعد از ثبت‌نام من هیچ جایی برای وارد شدن و تغییر تنظیمات (مثلا آدرس ای‌میل) ندیدم. البته شاید هم هست و من ندیده‌ام.

ـ از نظر فنی نمی‌دانم امکان‌پذیر است یا نه؛ ولی اگر بشود با همین سرویس فکس هم فرستاد ماجرا بسیار جذاب‌‌تر هم می‌شود. مثلا به این شکل که من فایل PDF یا عکس فکس‌م را همراه با شماره‌ی مقصد به یک آدرس ای‌میل کنم تا فکس شود.

ـ خوب است در ازای دریافت یک مبلغ بیش‌تر به افراد متقاضی این امکان داده شود تا شماره‌‌های رند موجود در سیستم را انتخاب کنند.

ـ اگر این سرویس امکان اتصال به شماره‌ی فکس موجود شرکت‌ها را داشته باشد تا فکس‌های دریافتی در سریع‌ترین زمان ممکن به‌ ای‌میل مدیران ارشد شرکت ارسال شود، سرویس قابلیت بسیار بیش‌تری پیدا می‌کند.

در هر حال با توجه به تجربه‌ای که من داشته‌ام این سرویس برای همه‌ی کسانی مثل من که بنابر طبیعت شغل‌شان به‌نوعی نیازمند دریافت فکس هستند، سرویس مناسبی است و من تجربه‌ی دل‌پذیری از کار کردن با آن را داشتم.

دوست داشتم!
۴
ـ این‌جا دفترچه‌ی یادداشت‌ آن‌لاین یک جوان (!؟) سابقِ حالا ۴۰ ساله است که بعد از خواندن یک رشته‌ی مهندسی، پاسخ سؤال‌های بی پایان‌ش در زمینه‌ی بنیادهای زندگی را در علمی به‌نام «مدیریت» کشف کرد! جوانی که مدیریت را علم می‌داند و می‌خواهد علاقه‌ی شدیدش به این علم را با دیگران هم تقسیم کند!
علی نعمتی شهاب
Latest posts by علی نعمتی شهاب (see all)
علی نعمتی شهاب

8 دیدگاه برای «معرفی استارت‌آپ‌ها (۱): سرویس Fax2Email»

  1. سرویس شماره موقت Fax2Email راه اندازی شد

    هموطنان گرامی از این پس با مراجعه به قسمت خرید شماره موقت ۱ ساعته فاکس می توانند نسبت به خرید شماره فاکس موقتی آن هم فقط برای یک ساعت اقدام کنند. کلیه فاکسهای دریافتی دز طول مدت ۱ ساعت به آدرس ایمیل شخص خریدار ارسال می گردد.

    لازم به ذکر است که شماره فاکس مورد نظر پس از ۱ ساعت برای مشترک غیر فعال می گردد.

    مدیر سرویس فاکس اینترنتی گنج افزار اعلام کرد با توجه به استقبال عالی هموطنان برخی از هموطنان امکان استفاده از سرویسهای اشتراک ماهیانه را به علت هزینه های آن نداشتند و بیشتر تمایل داشتند که در صورت نیاز به دریافت فاکس هزینه ای را پرداخت کنند. هم اکنون با سرویس شماره موقت Fax2Email همه به راحتی می توانند د رهر زمان که می خواهند فاکسی دریافت کنند یک شماره از سرویس دریافت و آن را به ارسال کننده فاکس بدهند.

    هزینه سرویس فوق برای یک شماره به مدت ۱ ساعت معادل ۱۰۰۰ تومان می باشد.

    امید است با نظرات شما مشتریان گرامی بتوانیم هر روز خدمات بهتری به شما ارایه کنیم.

    جهت ثبت نام سرویس شماره موقت اینجا را کلیک کنید

  2. این سرویس خیلی خوب است. یادم هست که حدود ۱۰ سال پیش یا بیشتر، شبیه این ولی عکسش را در هلند دیده بودم که یک پیتزا فروشی که فقط فکس داشت، نرم افزاری را خریده بود که درخواستها و سفارشهای ایمیلی مشتریان را برایش فاکس میکرد. آن زمان خیلی جالب بود.
    این سرویس هم خیلی خوب است و خیلی ارزان. برای کارهای شخصی و کوچک هم خیلی خوب است، آن قدر خوب است که هر کس میتواند یکی هم از اینها داشته باشد و برخی فاکسها را به این شماره بفرستد.
    در شرایط قرارداد، تکلیف روشنی در مورد حفاظت از حقوق مشتری ندیدم. مثلاً اگر شماره کارت من به این شماره ارسال شد و مشکلی پیش آمد، تکلیف چیست؟
    اما به نظرم باید سوی مثبت را نگاه کرد و از این خدمت و اطلاع رسانی خوب شما، بهره برد.
    سربلند باشید

  3. خیلی کار خوبیه که راه انداختی علی جان
    کاش این فرهنگ کار برای ایران جا می افتاد که افراد برای سرویسهای مورد نظر پول بدن

  4. در خصوص انتخاب شماره روند این قابلیت در سرویس وجود دارد و شماره های خیلی روند به قیمت ۵٠ هزار تومان برای کل دوره و قیمت ١٠ هزار تومان برای شماره روند معمولی برای کل دوره اشتراک است

    همچنین برای انتقال فاکسهای شرکت بر روی سرویس ما کافی است قابلیت دایورت را روی خط تلفن فاکس شرکتتان فعال کنید و سپس شماره فاکس شرکتتان را بر روی شماره سرویس fax2email دایورت کتید به همین راحتی فاکسهای دریافتی را بر روی ایملتان دریافت کنید
    هزینه دایورت برای تهران بسیار ناچیز است

  5. از شما برای نوشته های خوبتان سپاسگذارم
    واقعیت این است که امکانات این چنین قدرت عملیاتی ما را بیشتر میکند. یادم می اید خیلی وقتها که خارج از شرکت بودم یا حتی خارج از ایران باید ٢٠ تا ایمیل میزدم و خواهش و تمنا که همکاران یک فاکس را برای من بفرستند. همچنین خیلی وقتها میشد که یک فاکس شخصی داشتک که دوست نداشتم کسی ان را ببیند. واقعا سرویس فاکس اینترنتی نیاز من را تامین میکند.
    به عنوان یکی از مدیران شرکتی که این سرویس را فعال کرده هم خوشحالم از اینکه سرویسی است که خودم از ان استفاده میکنم هم مشترکین از ان راضی هستند. تا به حال هیچ وقت شخصا استفاده کننده محصولات شرکت خودمان نبوده ام و شاید همیشه شرکتمان از محصولات استفاده میکرده ولی این دفعه خودم با یکی از محصولاتمان مستقیما در ارتباطم. تجربه ای جدید و البته شاید ناخوشایند و کمی سخت گیرانه برای همکاران فنی. چون میبینم که چه کمی و کسری دارد و چطور بود بیشتر ان را دوست داشتم.
    برنامه های بسیاری و قابلیتهای بسیار زیادی برای سرویس فاکس داریم که بر اساس تعداد کاربران تک به تک انها رافعال میکنیم.
    خوشبختانه چند روز پیش از ١٠٠٠ مشترک گذشتیم و منتظر قابلیتهای جدید بعدی هستیم. همچنین از شما عزیزان خواهشمندم که نظرات تان را بفرمایید تا کاربردی تر شود.
    در پایان هم از شما تشکر ویژه دارم برای معرفی این سرویس باری خوانندگان خوب وبلاگتان
    موفق و پاینده باشید

  6. سلام. بله. دقیقن من هم همین احساس شما رو داشتم. اما وقتی این سرویس را تجربه کردم دیدم چقدر عالی است و مطابق نیاز من!

  7. سلام به شما. به شدت دنبال چنین چیزی بودم. البته عرض کنم خدمت شما که اولش ترسیدم به Fax2Email سر بزنم. گفتم الان با قیمتهایی برخورد می کنم نجومی! اما خوشبختانه سرویس شخصی ارائه شده به شدت مناسب من بود و قیمتش هم مناسب تر.
    ممنون از شما.

  8. یاد موقعی افتادم که تازه شرکت رو ثبت کرده بودیم و دنبال تلفن های مجازی می گشتیم. اما فکر می کنم نبودن این امکانات گاهی برای استارت آپ ها بهتره. چون این امکانات شرکت ها رو تشویق می کنه که دنبال گرفتن یک دفتر ثابت، حضور در اون و درآوردن مخارج دفتر نرن و این باعث کند شدن کار شرکت می شه. یه جور تنبلی که اکثر ماها داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *